In «Über der Wiese schwebend» Op.88, Beppe envisages that 14 flutes are floating on a glass floor, suspended over a lush field.

«Über der Wiese schwebend» Op.88

New flute work from Flint Juventino Beppe published by The FJB Fingerprint.
The composition is written for – and dedicated to – Die 14 Berliner Flötisten, Berlin, Germany.

Instrumentation: 2 Piccolo, 3 Flute, 4 Alto Flute, 3 Bass Flute, 1 Contrabass Flute, 1 Double Contrabass Flute.

Op.88 had its world premiere in Die Philharmonie, Berlin, on the 11th of December 2016, by Die 14 Berliner Flötisten, under the artistic direction of Andreas Blau.


«Über der Wiese schwebend» Op.88

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«Über der Wiese schwebend» Op.88 | Einführung


Für einen kurzen Moment erhalten wir einen Einblick in einige der Mysterien der Erde.

14 Flöten schweben auf einem gläsernen Boden, aufgehängt über einer saftigen Wiese. Die Flöten greifen die Stimmen der Wiese durch das Glas hindurch auf und übertragen die Geheimnisse dieser bisher verdeckten Welt in die Sprache der Musik.

Der gläserne Boden fungiert als ein Fenster in die Natur. Gleichzeitig ist er eine Lupe, die uns drei verschiedene Welten des Daseins sehen lässt: die Oberfläche der Wiese, den Boden unter der Oberfläche und tief hinein in den Untergrund der Wiese. Alle drei Welten bergen verschiedene Lebensformen in sich.

Anfänglich bergen die Flöten die Stimmen der bunten Oberfläche der Wiese und wir können zuhören, wie die Lebewesen sich miteinander verständigen.

Dann lässt uns der gläserne Boden tiefer in die Wiese hineinblicken. Die Flöten übermitteln das Leben und die Kommunikation der lebenden Bodenorganismen untereinander.

Schließlich, und sehr tief im Erdreich, offenbart der gläserne Boden ein letztes Geheimnis: ein großes Tal, das alles Leben bringt. Hier hält «Die Melodie des Seins» alles Lebende sorgfältig verbunden.

Laut Beppe geht es in dieser Tondichtung nicht darum, die Klänge der Natur zu imitieren, sondern es wird stattdessen eine fiktive Geschichte darüber erzählt, welche Geheimnisse eine Wiese bergen mag. Der Titel und die zusätzlichen Informationen sollen dem Zuhörer lediglich einige Anhaltspunkte zum Leitgedanken des Komponisten geben. 



«Über der Wiese schwebend» Op.88 | Introduction


For a short moment in time, we gain insight into some of the mysteries of the earth.

14 flutes are floating on a glass floor, suspended over a lush field. The flutes take on the voices of the field through the glass, and transmit the secrets of this hitherto undisclosed world, into the language of music.

The glass floor works as a window on nature. It is also a magnifying glass that lets us see three different worlds of existence: the surface of the field, the soil beneath the surface, and deep inside the ground of the field. All three worlds carry different life forms.

First, the flutes carry the voices of the field's colorful surface, and we are able hear the living creatures communicating with each other.

Then, the glass floor lets us see deeper into the field. The flutes convey the life and communication between living organisms in the soil.

Finally, and very deep into the earth, the glass floor reveals a final secret: a large valley that delivers all life. Here, «The Melody of Existence» keeps everything living carefully connected.

According to Beppe, this tone poem is not about imitating the sounds of nature, but rather; it tells a fictional story of what secrets a field may carry. The title and additional information is only meant to give the listener some clues about the composer's central idea.


 
Published December 16, 2016

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